Сучасне матеріало- та товарознавство
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ ДІЛОВОЇ КАР’ЄРИ НА РИНКУ ПРАЦІ

Перейти донизу

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ ДІЛОВОЇ КАР’ЄРИ НА РИНКУ ПРАЦІ Empty КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ ДІЛОВОЇ КАР’ЄРИ НА РИНКУ ПРАЦІ

Повідомлення автор Admin Ср Бер 15, 2017 10:27 pm

Іноземцев В.А., к.п.н.
Мороз С.Е., к.п.н., викладач-методист
Полтавський кооперативний технікум, Україна
smor@meta.ua


КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ ДІЛОВОЇ КАР’ЄРИ НА РИНКУ ПРАЦІ

Актуальність дослідження проблем підготовки молоді до професійної діяльності та адаптації випускників на ринку праці обумовлена розвитком інноваційної економіки, конкурентоспроможність якої визначається кваліфікацією персоналу, його відповідальністю, готовністю освоювати нові підходи до професійної діяльності.
Результати аналізу педагогічної літератури свідчать про численну кількість наукових досліджень, присвячених виявленню чинників, які негативно впливають на конкурентоспроможність випускників вищих навчальних закладів на ринку праці. Дослідники звертають увагу на:
– невідповідність змісту професійної освіти потребам країни і ринку праці, що не тільки викликає відверту незадоволеність вітчизняних роботодавців і підвищує рівень безробіття, а й гальмує розвиток системи освіти і, як наслідок, економіки країни;
– суттєві деформації структури і обсягу підготовки кадрів, які не відповідають реальним потребам ринку праці. Зокрема, в Україні немає державної системи прогнозування затребуваності професій, внаслідок чого спостерігається надлишок фахівців з вищою освітою (юристів, економістів, менеджерів), але гостро відчувається дефіцит молодших спеціалістів, які б володіли навичками роботи на новітньому обладнанні за сучасними технологіями;
– підготовку так званих псевдоспеціалістів з кон’юнктурних, непрофільних для визначеного вузу спеціальностей, що гальмує розвиток якісної і конкурентоспроможної вітчизняної професійної освіти.
Світовий досвід показує, що сучасна економіка, зорієнтована на стрімкий розвиток і широке використання високих технологій, висуває підвищені вимоги до освітнього, професійного і культурного рівня працівників, їх моральних і психологічних характеристик. Як наслідок, орієнтація на якість робочої сили стає все більш визначальною у формуванні конкурентоспроможної економіки і соціальної стабільності у суспільстві, викликає зміну ієрархії престижу професій у суспільній свідомості і критеріїв затребуваності випускників вузів на ринку праці.
Конкурентоспроможність молоді на ринку праці науковці розглядають, як властивість об’єкта, що характеризується ступенем реального або потенційного задоволення ним конкретної потреби порівняно з аналогічними об’єктами, представленими на даному ринку [1-3].
Сьогодні ринкову конкурентоспроможність випускників вузів, які входять до системи Укоопспілки слід розуміти як відповідність характеристик робочої сили вимогам реального сектору економіки. При цьому головним орієнтиром слід розглядати професійну компетентність молодих фахівців. Таким чином, підтримка високого ринкового статусу вищих навчальних закладів Укоопспілки вимагає координації діяльності всіх внутрішніх елементів системи [Полтавський кооперативний коледж» → ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»] та вдосконалення всіх можливих каналів взаємодії з регіональним ринком праці.
Сталого функціонування і стабільного розвитку цієї системи у довгостроковій перспективі можна досягти за допомогою формування внутрішньої «системи забезпечення конкурентоспроможності». Ефективність її функціонування залежатиме від оптимізації та раціоналізації зв’язків між самими елементами системи «коледж → університет», підприємствами реального сектору ринку праці Полтавщини та постійному пошуку найбільш раціональних форм таких відносин.
Успішній діловій кар’єрі молодих фахівців, на нашу думку, сприятиме безперервний моніторинг затребуваності випускників на ринку праці, ступеня задоволеності інтересів клієнтів, рівня відповідності набутого набору ключових компетенцій намірам випускників та відповідності якості освітніх послуг вимогам ринку праці.
Не зважаючи на те, що молоді спеціалісти традиційно вважаються активним, цілеспрямованим, мобільним і енергійним трудовим ресурсом, де-факто молодь на ринку праці виявляється низькоконкурентною. Слід констатувати, що випускники вузів є особливо вразливою категорією під час працевлаштування.
Сучасні роботодавці зацікавлені у фахівцях, здатних до прийняття нестандартних рішень, до постійного самонавчання і самовдосконалення. Особливо необхідно відмітити, що в умовах жорсткої конкурентної боротьби за робочі місця, від колишніх студентів очікують високих когнітивних здібностей. Перевага віддається особам, які виділяються достатнім рівнем отриманих знань, компетентністю, ерудицією, високою стресостійкістю, професіоналізмом і майстерністю.
Отже, молоді фахівці повинні бути універсалами у своїй справі, добре орієнтуватися у питаннях і проблемах економіки, менеджменту, психології, соціології, маркетингу, логістики, юриспруденції, оподаткування, діловодства, обліку, сертифікації, управління якістю й у багатьох інших аспектах діяльності сучасних підприємств.
Оскільки затребуваність випускників на ринку праці є найважливішим компонентом і показником успішної діяльності вищого навчального закладу, освітні установи у процесі професійної підготовки фахівців повинні ураховувати потреби ринку і вирішувати завдання «формування громадян, здатних грати продуктивну роль в економіці і у суспільстві» [4].
Як показує досвід високорозвинених країн світу, високий рівень конкурентоспроможності національної економіки та її інноваційний розвиток неможливі без активної участі освіченої молоді. Саме конкурентоспроможність випускників вузів, їх професійна придатність, знання, навички здатні вивести Україну з існуючого положення та задати новий вектор розвитку економіки країни, тому варто погодитися з І. Леган [2] у тому, що серед цілого спектру обставин, які у перспективі обумовлюватимуть становлення та розвиток країни, визначальними є ті, що пов’язані з економічною активністю молоді.

Список використаних джерел
1. Харківська А.А. Підвищення якості вищої педагогічної освіти через використання новітніх інформаційних технологій  / А. А. Харківська // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2012. – № 37. – С. 46-50. 2. Леган І.М.  Конкурентоспроможність молоді на ринку праці: шляхи забезпечення та напрями підвищення [Текст] : автореферат на дис..канд. екон. наук: 08.00.07 / І.М. Леган ; НАНУ Ін-т демографії та соціальних досліджень ім. М. В. Птухи. – К. – 2015. – 20 с.. 3. Педагогічний процес як система. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL :http://readbookz.com/book/172/5417.html – Назва з екрану. 4. Hidden Challenges to Education Systems in Transition Economies/ The World Bank 1818 H Street, N.W. Washington, D.C. 20433, USA, 2002. – C.11.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 76
Дата реєстрації : 09.03.2017

https://materialtovarzn.catsboard.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі